Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - przegrzewa się 1.8 V6
witam znowu wszystkich szanownych forumowiczów mam kolejny problem z moją czerwoną bestią mianowicie mi się przegrzewa wymieniłem termostat i dalej się przegrzewa ale zacznę od początku kiedyś jadąc DTŚ włączyłem nawiew bo mi ciepło było a tu patrze i w momencie temperatura była na max zjechałem od razu żeby ją zgasić okazało się że z tego wlewu co jest nad rozrządem uwaliła się uszczelka i waliło wodą w zbiorniczku wyrównawczym był cały czas taki sam stan czyli ok potem wymieniłem termostat ale dalej się przegrzewa słychać dziwne dzwięki z okolicy pompy mimo że auto się grzeje ze zbiorniczka nie ubywa wody wiatrak się nie załącza chociaz działa więc jestem pewny że raczej pompa dała sobie spokój i się zepsuła no chyba że mogą być inne przyczyny tego zjawiska i własnie w tym celu piszę żebyście mnie nakierowali albo przyznali rację że pompa jest do wymiany i przy okazji ile biorą za wymianę i jaką pompę kupić pozdrawiam
[ Dodano: 2013-05-17, 19:17 ]
zapomniałem dodać że jak się puści nawiew na gorące powietrze to i tak leci zimne mimo że wskazówka dochodzi do czerwonego pola
właśnie też mi wpadł do głowy czujnik woda nie bulgoczę w zbiorniczku właściwie jest zimna chłodnica lekko ciepła a silnik gorący tak choćby nie było obiegu wskazuje to na zapowietrzony układ ale odpowietrzałem go już i nic to nie dało wywale jeszcze termostat bo może kupiłem wadliwy bo jest za duża różnica między powrotem a tym dopływem przy aparacie nic nie majstrowałem więc to odpada z zbiorniczka nie śmierdzi spalinami więc przez głowice też nie uszczelka pod głowicą nie padła bo jak dodaję gazu na odkręconym korku z chłodnicy to wody nie wywala nie kopci na biało nie ma na bagnecie wody ani w zbiorniczku oleju więc albo pompa wody albo czujnik temperatury tak mi się przynajmniej wydaję no chyba że źle odpowietrzam układ ... jutro odkręcę czujnik jak nie wywali wody to już raczej będę pewny że pompa siadła ale z drugiej strony na biegu jałowy temperatura idzie do połowy dopiero jak się gdzieś przejedzie to temperatura idzie na maxa
ale w zasadzie co w tej pompie mogło by się popsuć, musiało by zmielić łopatki (ale o co ? ) albo wirnik spaść albo zatarta ale to by pasek zerwało, żeby pompę zmienić trzeba rozebrać częściowo rozrząd
_________________ Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne auta Będzin gsm 508511870
Nie wiem dokładnie co się w nich psuje ale pompy padają
mogła być już od dawna nie wymieniana
układ chłodzenia sam się odpowietrza więc przy normalnej jeździe nie może się zapowietrzyć chyba że jakaś nieszczelność
przyjrzy się paskowi na pompie
a jak postawisz samochód to nie złapie temperatury za wysokiej nawet po godzinie tylko musisz się przejechać
ja bym się upewnił najpierw że czujnik dobry
skombinuj jakiś termometr którym zmierzysz powyżej 100*C odkręć korek na chłodnicy i grzej silnik mierząc temp. w chłodnicy
a w między czasie zmierzyłbym rezystancję czujnika albo go wykręć i do wrzątku wrzuć na trochę i zmierz wtedy rezystancję i zobaczysz czy jest taka jak powinna
nie wiem jak to się stało ale wywaliłem termostat odpiąłem czujnik wydaję mi się że temperatury a tu co temperatura trzyma na środku jest obieg woda krąży aż miło wentylator działa nie przegrzewa się nie ogarniam tego auta
Witam ja mam teraz u siebie taki problem.Termostat wymieniłem na nowy ale silnik sie grzeje nadal w rurach nie czuje przebiegu wody ze zbiorniczka nic nie ubywa do tego zauważyłem delikatne pryskanie wodą w okolicy pompy myśle że czas na wymianę pompy...a wy co o tym myślicie?
moim zdaniem pompa sie może zepsuć tylko jak jest zatarta albo leje a tak to nie ma się co popsuć no chyba że coś ci zmieliło łopatki ale to raczej niemożliwe , a wiatrak ci sie załącza
_________________ Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne auta Będzin gsm 508511870
Spotkałem sie w tanich zamiennikach z wirnikam z plastiku ale to było w oplach,a moze masz układ zakamieniony jak ktos jezdził długo na wodzie i chłodnica nie oddaje ciepła
Tak wiatrak sie załącza.Na dzień dzisiejszy jestem za granicą (niemcy) dzwoniłem do polskiego mechanika i za wymianę pompy woła (uwaga!!!) 150 Euro
jest to kupa kasy więc mam tu paru znajomych co grzebią troszkę w autach i sami sobie naprawiają wiec poproszę ich o pomoc ale chciałbym się dowiedzieć czy jest to trudne i wymaga większego wysiłku.Szukałem opisu wymiany lub jakiejś fotorelacji ale nie znalazłem nic może ktoś z was jest w stanie pomóc w tej kwestii...
A pompę wymieniam z powodu grzania się silnika.Termostat wymieniłem wiec to nie wina tego w zbiorniczku woda stoi nic nie ubywa w rurach nie ma obiegu wody do tego zauważyłem delikatne chlapanie wody w obszarze pompy wiec z tego powodu chce to wymienić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum